Seminar

Creative Business Academy (EN): Register NOW.

Termin: 28. 10. 2024 – 01. 11. 2024 | 9:00 - 16:30 Uhr
Veranstaltungsort: Creative Service Center der WeTeK Berlin gGmbH
Fehrbelliner Str. 92, 10119 Berlin

Are you ready to turn your creative passion into a successful career? Whether you’re in the planning phase or have already started your business and want to reflect on it in a structured way, the Creative Business Academy is here for you.

Experience a hands-on week filled with opportunities to learn, share, explore, and create. We will work interactively, delving deeply into various dimensions of your business.

Enjoy this excellent networking opportunity to connect with like-minded creatives from around the world.

Day 1 & 2: Business Model Development

We will kick off the Creative Business Academy by building the foundation of your business. You’ll explore your target groups and customers, identifying their needs and pain points. We’ll examine the values or solutions your business offers, how to communicate them effectively, your internal and external resources, potential partners, and ultimately, how to generate revenue and manage costs.

Day 3: Positioning and Pricing

On the third day, we’ll focus on how to position yourself in the market and develop smart, sustainable pricing strategies.

Day 4: Negotiating

Following the development of your pricing structure, we will dive into negotiation techniques to help you achieve your goals successfully.

Day 5: How to make it all work

Finally, we’ll address the big question: how to make it all work. You’ll learn techniques and tools to motivate yourself during tough times, handle uncertainty, and maintain confidence.

Bring your business to the next level

What we will dive into during this week:

  • Day 1 & 2: Business Model Development
  • Day 3: Positioning and Pricing
  • Day 4: Negotiation
  • Day 5: How to develop a routine, deal with uncertainty and successfully rock it.

What we will NOT do during this week:

  • Legal counselling
  • Financial and Funding Counselling
  • Tax counselling

 

Facilitator: Mirjam Hirsch

Mirjam has a background as certified Integral Coach and Business Coach, Systemic Change Manager, Stress Prevention Trainer, M.A. Historian and Gender Scientist and on top of that she is an award-winning Tango Dancer. She has more than 20 years of experience in designing workshops, trainings and coachings in business, cultural and academic environments. This includes hundreds of one-to-one coachings. Mirjam Hirsch is the  founder of the Integral Public Speaking Approach (IPSA), a holistic framework which integrates work on presence, confidence, rhetorics and connection in a unique way.

Her motor is her passion to empower people to become their most confident selves. Her fuel is her unique background that she uses to design creative, interactive and immersive trainings that unlock change that truly lasts. Her portfolio includes coachings and trainings for companies, organizations and individuals, keynote speeches, train-the-trainer seminars and team coachings.

As a dancer she won several international championships, performed on prestigious stages like Philharmony Berlin and Komische Oper Berlin. As a tango teacher she taught countless workshops of all sizes around the world.

COSTS:
The complete Creative Business Academy is offered at a generously subsidized fee: 60 Eur.
Plus: 30 Eur culinary contribution.

REGISTRATION:
Register below and safe your spot now.

Anmeldung:

Buchungen sind für diese Veranstaltung geschlossen.

wird gesendet
Teilnahmebedingungen
Das Programm ARTWert VII - Erfolgreich in der Kulturwirtschaft wird aus Mitteln der Europäischen Union (Europäischer Sozialfonds ESF+) und des Landes Berlin im Rahmen des Förderinstruments "Qualifizierung in der Kulturwirtschaft (KuWiQ)" kofinanziert sowie von der Stiftung Pfefferwerk unterstützt. Die Beratungen und Netzwerke für Frauen aus der Kreativ- und Kulturwirtschaft, darunter auch die Summer School, werden gefördert von der Senatsverwaltung für Arbeit, Soziales, Gleichstellung, Integration, Vielfalt und Antidiskriminierung, Abteilung Frauen und Gleichstellung.
Voraussetzungen für die Teilnahme an ARTWert VII:
  • eine professionelle Tätigkeit als Künstler*in bzw. selbständig tätig als Kreative*r in der Berliner Kultur- und Kreativwirtschaft
  • ein Wohnsitz in Berlin
  • die fristgerechte Bezahlung der Teilnahmegebühr, sofern eine erhoben wird: In der Regel € 30.- für eine einmalige Teilnahme, € 60.- für ein modular wählbares Paket aus bis zu 5 Tagen. Die Kosten stehen bei den jeweiligen Angeboten.
  • das vollständig ausgefüllte Formular zur Teilnehmenden-Erfassung an einer ESF-geförderten Maßnahme. (Dies ist in den Anmeldevorgang integriert, füllt es bitte einmalig aus.)
  • die Einwilligungserklärung zur Erhebung personenbezogener Angaben (in der Regel vor Ort)
  • das vollständige Ausfüllen der Anwesenheitslisten (in der Regel vor Ort)
  • die Teilnahme an einer Kompetenzfeststellung am Ende eines Moduls, eines Seminars und einer Beratung
  • die Beteiligung an zwei Verbleibserfassungen nach Abschluss der Teilnahme
  • eine Anmeldung über dieses Online-Tool. Wir kommen zeitnah auf euch zu.

Abschluss
WeTeK Berlin gGmbH vergibt für die aktive Teilnahme an Seminaren und Werkstätten (ab 1 Tag) Zertifikate.

     
 
This entry was posted on by .